Dvibalsė širdis

2020.09.05, 16 val., Valdovų rūmai, Vilnius

Koncertas „Dvibalsė širdis. Italų Baroko kameriniai duetai“
2020 m. liepos 4 d. 17 val. Vasaknų dvaras
2020 m. rugsėjo 3 d. 19 val. Švč. Mergelės Marijos ėmimo į dangų bažnyčia, Palanga
2020 m. rugsėjo 5 d. 16 val. Valdovų rūmai, Vilnius
Dėmesio, vietų skaičius Vilniuje ribotasišankstinė registracija (naujame lange)

Atlikėjai:
Renata Dubinskaitė, Saulė Šerytė (vokalas)
Vilimas Norkūnas (klavesinas, basso continuo)

2020 m. ansamblis „Duo Barocco“ (dainininkės Renata Dubinskaitė ir Saulė Šerytė) mini savo veiklos dešimtmetį, skirtą Baroko vokalinei muzikai. Šia proga dainininkės sukūrė naują programą, kuria šlovinamas dueto žanras, pristatant italų Baroko kamerinio dueto raidą nuo ankstyvojo iki vėlyvojo Baroko (1600–1750).

Programoje pristatomi kompozitoriai, kūrę ankstyviausius Baroko duetų pavyzdžius XVII a. pradžioje, tokie kaip Luzzascho Luzzaschi ar Claudio Monteverdi, taip pat XVII a. vidurio brandžiojo Baroko dainingojo stiliaus autoriai, tokie kaip Giacomo Carissimi ar Giovanni Legrenzi, ir XVIII a. rafinuotų vėlyvojo Baroko kompozicijų kūrėjai, tokie kaip Antonio Lotti ar Giovanni Bononcini. Programą užbaigia vokiečių kompozitoriaus Georgo Friedricho Händelio kūrinys iš itališkųjų duetų serijos, atskleidžiantis, kad šis žanras ne tik neprarado savo aktualumo per visą Baroko epochą, bet ir darė reikšmingą įtaką kitų šalių kompozitoriams.

Metaforiškas programos pavadinimas „Dvibalsė širdis“ atskleidžia, kuo kameriniai vokaliniai duetai skiriasi nuo operų duetų. Daugeliu atvejų juose vietoj operai būdingo dviejų personažų dialogo perteikiamos vieno lyrinio herojaus mintys ir jausmai, bet pasitelkiant dvibalsę muzikinę struktūrą – širdis viena, o balsai du. Šiuose duetuose kompozitoriai tyrinėja visas Baroko stilistikos ekspresijos galimybes, kontrastus, teksto tapybos priemones, neatsisakydami kontrapunktinio balsų plėtojimo.

Programoje pristatomi kompozitoriai, kūrę ankstyviausius Baroko duetų pavyzdžius XVII a. pradžioje, tokie kaip Luzzasco Luzzaschi ar Claudio Monteverdi, taip pat XVII a. vidurio brandžiojo Baroko dainingojo stiliaus autoriai, tokie kaip Giacomo Carissimi ar Giovanni Legrenzi, ir XVIII a. rafinuotų vėlyvojo Baroko kompozicijų kūrėjai, tokie kaip Antonio Lotti ar Giovanni Bononcini. Programą užbaigia vokiečių kompozitoriaus Georgo Friedricho Händelio kūrinys iš itališkųjų duetų serijos, atskleidžiantis, kad šis žanras ne tik neprarado savo aktualumo per visą Baroko epochą, bet ir darė reikšmingą įtaką kitų šalių kompozitoriams.